Wij bezorgen nu ook werkfruit in
Amersfoort
Nijkerk
Den Haag
Ede
Scheveningen
Leusden
Hoevelaken
Woudenberg
Scherpenzeel
Maarsbergen
Veenendaal
Lunteren
Barneveld
Voorthuizen
Putten
Ermelo
Harderwijk
Zeewolde

Tips tegen een middagdip op je werk

Je bent de hele dag al druk bezig en rond drie of vier uur slaat de vaste middagdip weer toe. Erg vervelend want je hebt nog een aantal uur werk voor de boeg. Begin jij ook altijd te gapen en lijkt het alsof je geen energie meer in je lijf hebt? Dan wil je vast weten hoe je deze middagdip kunt voorkomen.

Ga voor voeding met langzame koolhydraten

Weinig energie in de namiddag heeft te maken met een dip in je bloedsuikerspiegel. De meeste mensen lossen dit op door een extra kop koffie te nemen met een zoet tussendoortje. Juist dit verergert het hele proces. Je kunt er beter voor zorgen dat je bloedsuikerspiegel over de hele dag stabiel blijft waardoor je ook in de middag energie hebt.

Je kunt je bloedsuikerspiegel stabiel houden door minder producten met snelle koolhydraten te nemen en te kiezen voor voeding met langzame koolhydraten. Voorbeelden hiervan zijn eieren, noten, groenten, fruit en alle producten met volkorenmeel. Deze voedingsmiddelen worden langzaam door het lichaam opgenomen waardoor je minder last hebt van een suikerpiek en de suikerdip die al snel erna volgt. Ze bevatten meestal ook veel voedingsvezels die je lang een verzadigd gevoel geven. Hierdoor heb je minder behoefte om verleid te worden voor een ongezond tussendoortje!

Om de paar uur wat eten zorgt ook voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Neem halverwege de ochtend en de middag een gezond tussendoortje met langzame koolhydraten en je komt de dag door vol energie! Maak het jezelf gemakkelijk door een fruitkist op het werk neer te zetten. Zo heb je altijd een gezond tussendoortje bij de hand.

Drink en beweeg voldoende

Om de middagdip te verslaan is het verstandig om over de hele dag voldoende te drinken. Zorg dat je een flesje op je bureau hebt staan die je steeds opnieuw kunt vullen. Om het lekkerder te maken kun je er vers fruit aan toe voegen. Gezond en lekker!

Maak rond de lunch tijd vrij om even een korte wandeling te maken. Door te bewegen in de buitenlucht maakt je lichaam vitamine D aan wat zorgt voor extra energie en een goed humeur. Is dit tijdens je werkdag niet haalbaar? Probeer dan toch zo vaak mogelijk van je stoel op te staan of een kort rondje te lopen als je bijvoorbeeld aan het bellen bent.

Pak voldoende slaap

Voldoende slaap in de nacht zorgt voor een energieke dag. Veel mensen vinden vroeg naar bed gaan zonde van hun tijd. Maar als je niet voldoende slaapt, dan zal de vermoeidheid keihard toeslaan als je minder energie hebt rond de middagdip. Als richtlijn wordt 7 tot 8 uur slaap per nacht aanbevolen voor volwassenen.

Samenvattend

  • Zorg voor een stabiele bloedsuikerspiegel
  • Eet voedingsmiddelen met langzame koolhydraten
  • Eet verspreid over de dag
  • Drink voldoende water
  • Maak tussen de middag een korte wandeling
  • Slaap voldoende tijdens de nacht

Fruitkist levert wekelijks vers fruit op je werk

Bestel je fruitkist
#mijnfruitkist

Check onze updates op Instagram.

Enthousiast en fruit op je werk bestellen? Dat is heel makkelijk en kan gewoon online. Bestel een fruitkist en ontvang voortaan één of twee keer per week vers fruit van een lokale fruitspecialist.

Heb je vragen over ons fruit, de leveringen of wil je een speciale bestelling doorgeven?
Neem contact met ons op, dan vertellen we je graag meer.

Fruitkist bestellen