Ga naar de inhoud

Bezorging in heel Nederland

Alleen echt verse bezorging

Regionaal en duurzaam geleverd

Algemene voorwaarden

Wij adviseren je deze Algemene Voorwaarden zorgvuldig te lezen zodat je op de hoogte bent van je rechten en verplichtingen onder de Overeenkomst tussen jou en ons. Jij wordt in deze Algemene Voorwaarden aangeduid als de Klant. We kiezen gemakshalve voor de mannelijke vorm, maar bedoelen daar waar “hij” staat uiteraard ook “zij”.

Artikel 1. Definities

  1. In deze Algemene Voorwaarden hebben de volgende met hoofdletters aangeduide begrippen steeds de hierna volgende betekenis:
  • Algemene Voorwaarden
    deze algemene voorwaarden van Fruitkist.nl B.V.;
  • Inloggegevens
    de combinatie van de gebruikersnaam en het wachtwoord van de Klant voor het plaatsen van een bestelling op de Website;
  • Klant
    de rechtspersoon die op de Website een bestelling plaatst;
  • Fruitkist.nl B.V.
    de besloten vennootschap Fruitkist.nl B.V., gevestigd en kantoorhoudende te (6711 JC) Ede aan Nieuwe Kazernelaan 2 D85;
  • Overeenkomst
    de overeenkomst tussen Klant en Fruitkist.nl B.V. die via de Website wordt gesloten op grond waarvan de Klant het Product bij Fruitkist.nl B.V. koopt;
  • Product
    een product dat op de Website aangeboden wordt door Fruitkist.nl B.V.
  • Privacy Statement
    de privacyverklaring van Fruitkist.nl B.V., die te vinden is op de Website;
  • Website
    de website van Fruitkist.nl B.V., waarop het Product wordt aangeboden;

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Fruitkist.nl B.V. op de Website, het gebruik van de Website en op elke via de Website tot stand gekomen Overeenkomst.
  2. Fruitkist.nl B.V. kan deze Algemene Voorwaarden altijd wijzigen en/of aanvullen. Wijzigingen gelden niet voor reeds gesloten Overeenkomsten. De meest actuele Algemene Voorwaarden zijn op de Website te vinden. Indien Klant niet instemt met de gewijzigde en/of aangevulde Algemene Voorwaarden kan Klant het Product niet meer bestellen.
  3. Eventuele algemene voorwaarden of andere voorwaarden van Klant zijn niet van toepassing op de Overeenkomst. Fruitkist.nl B.V. wijst deze uitdrukkelijk van de hand.

Artikel 3. Aanbod en totstandkoming Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt tot stand door het doorlopen van het bestelproces met als onderdeel de acceptatie van de Algemene Voorwaarden.
  2. Een aanbod op de Website is altijd vrijblijvend en kan door Fruitkist.nl B.V. nog onverwijld na een bestelling worden herroepen.
  3. Fruitkist.nl B.V. is niet gebonden aan kennelijke fouten en verschrijvingen in het aanbod op de Website.

Artikel 4. Gebruik en beschikbaarheid van de Website

  1. Fruitkist.nl B.V. garandeert niet dat informatie op de Website altijd correct, actueel of volledig is.
  2. Tijdens het bestelproces kan de Klant Inloggegevens opgeven. Wanneer de Klant Inloggegevens opgeeft, staat hij er tegenover Fruitkist.nl B.V. voor in en is hij er zelf verantwoordelijk voor dat i) de informatie die hij bij het aanmaken van zijn Inloggegevens verstrekt correct, volledig en actueel is.
  3. De Klant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor al het gebruik dat met zijn Inloggegevens wordt gemaakt.
  4. Zodra de Klant weet of reden heeft te vermoeden dat Inloggegevens in handen zijn gekomen van onbevoegden, moet de Klant Fruitkist.nl B.V. daarvan op de hoogte stellen, onverminderd zijn eigen verplichting om direct zelf doeltreffende maatregelen te treffen, zoals het veranderen van de Inloggegevens.
  5. Fruitkist.nl B.V. behoudt zich het recht voor de inlogprocedure en/of de Inloggegevens van de Klant te veranderen indien zij dit noodzakelijk acht in het belang van het functioneren van de Website.

Artikel 5. Prijs en betaling

  1. De vermelde prijs van het Product is geldig op het moment dat deze op de Website wordt weergegeven.
  2. BTW is niet inbegrepen in de vermelde prijs. Op de Website zal zoveel mogelijk melding worden gemaakt van eventuele bijkomende kosten, zoals verzend- en betalingskosten.
  3. De Website vermeldt de betalingsmogelijkheden. Wanneer de Klant voor een wijze van betaling na levering kiest, is de betalingstermijn afhankelijk van de gekozen betalingswijze, zoals aangegeven op de Website. De betalingstermijn geldt als fatale termijn.
  4. Als de Klant niet tijdig betaalt of Fruitkist.nl B.V. niet in staat is het verschuldigde bedrag middels het door Klant gekozen betaalmiddel voor het einde van de betaaltermijn te incasseren, is Klant in verzuim, ongeacht of Fruitkist.nl B.V. een nadere aanmaning stuurt.
  5. Indien Klant in verzuim is ten aanzien van zijn betalingsverplichting, kan Leverancier de vordering uit handen geven. In dat geval komen door Fruitkist.nl B.V. gemaakte kosten voor rekening van Klantwelke worden begroot op 15% van de hoofdsom, dan wel de daadwerkelijke kosten indien deze hoger zijn.

Artikel 6. Levering

  1. Op de Website en/of in het bestelproces opgegeven levertermijnen zijn indicatief en gelden niet als een fatale termijn.

Artikel 7. Privacy

  1. Bij het bezoeken van de Website en bij het plaatsen van een bestelling en bij het opgeven van Inloggegevens worden (persoons)gegevens aan Fruitkist.nl B.V. verstrekt. Deze (persoons)gegevens zullen conform de Privacy Statement van Fruitkist.nl B.V. en de toepasselijke wet- en regelgeving worden verwerkt.

Artikel 8. Conformiteit

  1. Indien een Product niet voldoet aan de Overeenkomst, zal Fruitkist.nl B.V. kosteloos en binnen een redelijke termijn naar keuze van Fruitkist.nl B.V. het Product herstellen of, bij het ontbreken van een Product of onderdelen daarvan, alsnog leveren. Als herstel niet mogelijk is of niet van Fruitkist.nl B.V. gevergd kan worden, zal Fruitkist.nl B.V. het Product vervangen.
  2. Indien Fruitkist.nl B.V. niet binnen een redelijke termijn het Product heeft hersteld is Klant bevoegd zich voor herstel tot een andere partij te wenden. Fruitkist.nl B.V. zal de redelijke kosten die deze derde partij ten aanzien van het herstel heeft gemaakt, vergoeden.
  3. Een beroep op het niet voldoen van het Product aan de Overeenkomst is niet mogelijk wanneer de Klant bij het sluiten van de Overeenkomst reeds bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met het gebrek, of wanneer de aard van het gekochte Product of de aard van het gebrek zich hiertegen verzet.

Artikel 9. Aansprakelijkheid

  1. De aansprakelijkheid van Fruitkist.nl B.V. is beperkt tot vergoeding van directe schade ongeacht de reden voor de aansprakelijkheid.
  2. Onder directe schade wordt alleen verstaan:
    1. Zaakschade, uitsluitend in de zin van afdeling 3 titel 3 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek;
    2. Redelijke kosten ter voorkoming van zaakschade, voor zover de Klant kan aantonen dat deze onkosten hebben geleid tot een beperking van de directe schade in de zin van de Overeenkomst;
    3. Redelijkerwijs door de Klant gemaakte onkosten om de oorzaak en omvang van de schade vast te stellen, voor zover de vaststelling verband houdt met directe schade in de zin van de Overeenkomst;
    4. Redelijkerwijs gemaakte kosten die de Klant moet maken om de prestatie van Fruitkist.nl B.V. te laten beantwoorden aan de Overeenkomst.
  3. Fruitkist.nl B.V. is niet aansprakelijk voor andere schade dan directe schade, zoals winstderving, omzetderving, verlies van verwachte besparingen en overige soortgelijke financiële verliezen, evenals verlies van goodwill of goede naam of reputatie en alle andere schade die niet valt onder de hiervoor genoemde directe schade.
  4. Voor zover Fruitkist.nl B.V. aansprakelijk is, is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de prijs van het Product.
  5. Het recht van de Klant om schadevergoeding te eisen vervalt in elk geval één (1) jaar nadat de gebeurtenis heeft plaatsgevonden die de schade heeft veroorzaakt.

Artikel 10. Herroepingsrecht

  1. Producten die u via deze webwinkel koopt hebben slechts een beperkte houdbaarheid en kunnen daarom niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Artikel 11. Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Fruitkist.nl, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  2. Bij Fruitkist.nl ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  3. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  4. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

Artikel 12. Diversen

  1. Klant mag rechten en verplichtingen die uit de Overeenkomst voortvloeien niet overdragen aan derden.
  2. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.